جهت ارائه مشاوره رایگان و دریافت وقت اندازه گیری همین حالا با ما تماس بگیرید : 

0912 240 5026

Anonym
/ Categories: شیشه رنگی

نمونه کارهای شیشه بین کابینتی

شیشه بین کابینتی

امروزه استفاده از شیشه رنگی و انواع آینه ها در دکوراسیون خانه رواج زیادی پیدا کرده است. این صنعت در گذشته نیز در ایران طرفداران زیادی داشته و از زمان های قدیم در ساخت کاخ ها و اماکن مذهبی استفاده شده است. کاربرد شیشه دیوارپوش در صنعت دکوراسیون مدرن روز به روز در حال افزایش است. شیشه‌ های رنگی به عنوان یک عامل تزیینی به کار برده می‌شوند که علاوه بر ایجاد جلوه زیبا باعث ایجاد مقاومت دیوارهای داخلی در برابر خش و ضربه می‌گردد. با روی کار آمدن شیشه‌های سکوریت و پس از آن شیشه رنگی سکوریت شده، شیشه دیوارپوش به یک عامل کلیدی تبدیل شده است. قابلیت‌های بی شمار شیشه رنگی باعث شده است که بتوان از شیشه در هر فضا و مکانی استفاده نمود. در ادامه این مطلب قصد داریم به کاربرد های شیشه رنگی، مزایای استفاده از شیشه بین کابینتی و نحوه ساخت و سفارش آن ها در میوندگلس اشاره کنیم.  

 

 

کاربرد شیشه رنگی

شیشه های رنگی از گذشته های دور در ایران مورد استفاده قرار می گرفته اند. تاریخ استفاده از شیشه های رنگی را می توان با مراجعه به اماکن تاریخی و مذهبی در ایران مشاهده کرد. در ساخت و معماری بیشتر ساختمان های قدیمی از شیشه های رنگی استفاده می شد. در حال حاضر از شیشه های رنگی در مکان های مختلفی همچون دیوار پوش های اداری یا بین کابینتی و غیره استفاده می شود. استفاده از شیشه رنگی به عنوان دیوارپوش در آشپزخانه روز به روز در حال افزایش است. شیشه رنگی ظاهر جذاب و فوق العاده ای به فضای آشپزخانه می‌دهد، علاوه بر آن باعث ایجاد یک فضای گرم و صمیمی خواهد شد. برای معرفی برخی از انواع محصولات شیشه های رنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
درب های شیشه ای طرح دار
شیشه رنگی بین کابنتی
دیوار پوش شیشه ای
وایت برد شیشه ای
شیشه های ضد گلوله
شیشه سکوریت
شیشه لمینت
شیشه هوشمند

دیوار پوش شیشه ای

از شیشه ها رنگی برای پوشاندن دیوارها نیز استفاده می شود چرا که هم دیوارها را زیباتر کرده و جنبه تزیینی دارد و هم از ایجاد خش و ضربه به دیوار جلوگیری می کند. مهمترین نوع شیشه های رنگی که از آن در ساخت دیوارپوش استفاده می شود می توان به شیشه لاکوبل اشاره کرد. از این شیشه به عنوان پوششی برای کابینت‌ها، درب انواع وسایل آشپزخانه و فضای بین کابینتی استفاده می‌شود. امروزه فضاهای بین کابینتی را نیز با استفاده از شیشه‌های دکوراتیو لاکوبل به شکلی مدرن و حرفه ای دکور می کنند. شیشه های استفاده شده در دیوارپوش ها و بین کابینت ها سکوریت بوده و قابلیت تحمل ضربه و گرما را داشته و قابل استفاده در محیط هایی مانند آشپزخانه و در کنار شعله گاز هستند. 
 

 

کاربرد شیشه رنگی در خانه

انسان معاصر وقت زیادی را در آشپزخانه صرف می‌نماید و به همین دلیل است که دکوراسیون آشپزخانه به عنوان یکی از مهمترین بخش ‌های دکوراسیون داخلی شناخته شود. لازمه رسیدگی به آن یکی از اصول اولیه داشتن یک خانه شیک و لوکس است. این فضا می تواند تاثیر بسیاری در احساسات افراد به خصوص در خانم ‌های خانه باقی گذارد که دائما در آشپزخانه وقت می‌ گذرانند. استفاده از شیشه بین کابینتی به عنوان یک عنصر جدید که قابلیت ‌های بی شماری دارد می‌تواند انقلابی در دکوراسیون آشپزخانه شما پدید آورد. تزیین کابینت ها بوسیله شیشه ها و به کار بردن شیشه های بین کابینتی، جلوه بسیار زیبایی به آشپزخانه می دهد. شیشه لاکوبل رنگی بین کابینتی به عنوان جدید ترین مواد اولیه ساخت و سازهای داخلی آشپزخانه خود را در معماری جا انداخته است. شیشه بین کابینتی با پوشاندن فضای بین کابینت‌ها مانند یک آینه، جلوه‌ های بصری جذابی را از انعکاس نور و تصاویر گرفته تا بزرگتر نشان دادن آشپزخانه ایجاد می‌نماید.

ویژگی های شیشه بین کابینتی

شیشه های رنگی استفاده شده در شیشه های بین کابینتی اغلب از نوع شیشه لاکوبل است. لاکوبل های استفاده شده بدون لمینت دارای ضخامت 6 میل است و ضخامت آن با پوشش لمینت و چسب خور پشت شیشه حدود 8 میل با دیوار پشتی فاصله دارد. برای نصب شیشه های بین کابینتی نیازی نیست که حتما زیر کار کاملا صیقلی باشد، همین که صاف باشد کافی است. این شیشه ها روی سطح ام دی اف، کاشی، سرامیک و گچ قابل نصب هستند. امروزه از شیشه ‌های لمینت رنگی به عنوان درب یا روکش کابینت‌ های آشپزخانه ها نیز استفاده می ‌شود. درب ‌های شیشه ای در کنار شیشه ‌های بین کابینتی جلوه چشمگیر و جذابی را به فضا می‌دهد.
 

 

مزایای شیشه بین کابینتی

شیشه های لاکوبل بین کابینتی کاملا بهداشتی و بادوام هستند و تنوع رنگی بسیار بالایی دارند. رنگ ‌های متنوع شیشه ‌های بین کابینتی یکی از مزیت های مهم این عناصر در دکوراسیون داخلی است. برای انتخاب رنگ، پالت گسترده ای از تمامی رنگ های استاندارد موجود است. شیشه های رنگی و لاکوبل دارای مزایای بسیاری هستند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

زیبایی منحصر به فرد 

از مهمترین ویژگی های استفاده از شیشه رنگی در بین کابینت ها می توان به زیبایی خیره کننده آن نسبت به کاشی و سرامیک دانست. دیوارهای بین کابینتی ظاهری زیبا و مدرن به آشپزخانه شما می دهند. شیشه خاصیت عبور نور و انعکاس آن را به بهترین شکل دارد. در نتیجه شیشه در آشپزخانه باعث دلبازتر نشان دادن فضا می‌گردد. 

تمیز کردن راحت لکه ها

شیشه بین کابینتی در برابر رشد باکترها مقاوم  هستند، لک نمی شوند و در واقع یکی از مهمترین مزیت هایی که برای شیشه‌های بین کابینتی می توان نام برد تمیز شدن آسان آن ها است. پاک کردن هر نوع لکه و جرمی از روی شیشه آسان است و علاوه بر آن در بافت شیشه تاثیر نمی‌گذارد. 

سطح یکدست و بدون درز

شیشه ‌های بین کابینتی یک سطح یکدست را به وجود می ‌آورند و دارای فضا و درزهای کمی هستند. خبری از شیارهای بین کاشی و سرامیک در این نوع شیشه ها نیست و تمیز کردن آنها راحت تر از تمیز کردن سایر سطوح است.

سکوریت و ضد ضربه بودن 

سکوریت بودن این شیشه ‌ها یکی دیگر از قابلیت های شیشه های بین کابینتی است. سکوریت کردن این شیشه ها تحمل گرما تا دمای 600 تا 700 درجه سانتی گراد را به آنها داده است و همچنین آن ها را در مقابل ضربه تا 7 برابر مقاوم می کند. 

استفاده روکار و سریع

علاوه بر تمام این حرف‌ ها از شیشه ‌های بین کابینتی می‌توان به صورت روکار بر روی سطوح کاشی و سرامیک نیز استفاده نمود. استفاده از این شیشه ها یکی از آسان ترین و سریعترین راه‌ های تغییر دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما می ‌باشد. شیشه بین کابینتی در کنار ظاهر فوق العاده ای که به فضا می‌دهد قابلیت تمیز شدن تنها با یک شیشه پاک کن و دستمال نانو را در چند دقیقه دارد.

کاربرد شیشه های بین کابینتی

شیشه ‌های بین کابینتی با ضخامتی در حدود 6 میلی متر در عرض 60 سانتی متر برای استفاده در فاصله میان کابینت‌ های زمینی و کابینت‌ های دیواری استفاده می ‌شود. نظافت این شیشه ‌ها نسبت به سایر مواد اولیه بسیار آسان تر است. اکثر این شیشه‌ ها سکوریت شده هستند و در مقابل ضربه و گرما مقاوم سازی شده اند. علاوه بر آن شیشه سکوریت در صورت شکسته شدن از آسیب رساندن مانند شیشه ‌های معمولی مصون هستند و به شکل پودری بدون لبه ‌های تیز و برنده شکسته می‌شوند. شیشه بین کابینت به سه شکل و تنوع قابل اجراست.
شیشه بین کابینت ساده
شیشه بین کابینت رنگی
شیشه بین کابینت طرحدار چاپی
شیشه های بین کابینتی ساده قیمت کمتری دارند اما به دلیل شفاف بودن آنها ممکن است لکه های موجود روی دیوار از قبل را نشان دهند. در حالی که شیشه های رنگی و یا طرح دار اگر چه کمی گران تر هستند اما قطعا انتخاب بهتری هستند و رنگ پشت شیشه تمام لکه های پشت شیشه وروی دیوار را می پوشانند. همچنین از ورود هر گونه گرد و غبار نیز جلوگیری می کنند. برای قرارگیری انواع کلید و پریز باید از مته 60 میلی متری استفاده کرد. می توان از مته های کوچکتر نیز برای ایجاد محل آویزهای کوچک روی دیوار استفاده کرد.
 

 

صنایع شیشه و آینه میوندگلس

با اختراع شیشه تحول عظیمی در مواد اولیه ساخت ابزار و ساختمان ها اتفاق افتاد و انسان بعد از آن از شیشه برای ساخت بسیاری از وسایل زندگی استفاده کرد. امروزه شرکت های زیادی از شیشه های رنگی و لاکوبل جهت ساخت انواع ابزارها در دکوراسیون داخلی استفاده می کنند. شرکت صنایع شیشه و آینه میوندگلس نیز یکی از شرکت های عرضه کننده انواع شیشه های رنگی است. میوندگلس به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان شیشه و آینه در ایران شناخته می ‌شود که در عرصه تولید انواع شیشه و آینه دکوراتیو و انواع شیشه کاربردی مورد استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان فعالیت می‌ نماید. محصولات این شرکت از بهترین کیفیت و  مناسب ترین قیمت برخوردار هستند و شما می ‌توانید با توجه به دکوراسیون مورد نظر خود از میان نمونه کارهای میوندگلس، طرح مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برای دریافت مشاوره و آگاهی بیشتر با کارشناسان ما در میوندگلس تماس بگیرید.

 

جمع بندی
صنایع شیشه رنگی از گذشته تا به امروز در ساخت انواع لوازم و در معماری ساختمان ها استفاده می شده است. امروزه تمایل افراد در استفاده از شیشه های رنگی در تزیین خانه ها بیشتر شده است. یکی از کاربردهای شیشه ساخت شیشه بین کابینتی است. برای ساخت دیوارپوش های شیشه ای معمولا از یکی از  3 نوع شیشه ساده، رنگی و طرح دار استفاده می شود. شیشه های بین کابینتی دارای مزایای بسیاری هستند و از مهمترین مزایای آن ها می توان به تمیزی و لکه گیر نبودن، سرعت تمیز کردن، روکار و سریع انجام شدن، سکوریت و مقاومت در برابر گرما و ضربات و زیبایی منحصر به فرد آن ها اشاره کرد. امروزه شرکت های بسیاری اقدام به ساخت و عرضه انواع شیشه رنگی می کنند. صنایع شیشه و آینه میوندگلس یکی از برترین عرضه کنندگان انواع شیشه و آینه های دکوراسیون داخلی و خارجی است. برای سفارش شیشه بین کابینتی می توانید پس از مشاهده نمونه کارها با ما تماس حاصل فرمایید.


 

Print
3565 Rate this article:
5.0

ثبت نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
ثبت نظر