جهت ارائه مشاوره رایگان و دریافت وقت اندازه گیری همین حالا با ما تماس بگیرید : 

0912 240 5026

EasyDNNNews

Anonym
/ Categories: شیشه رنگی

نمونه کارهای دیوار پوش شیشه ای

دیوار پوش شیشه ای

شیشه از دوره ساسانی به عنوان یکی از عناصر تزیینی در معماری بناها استفاده می‌ شد و یکی از مواد اولیه  محبوب و پرطرفدار است که قابلیت‌های زیادی برای اجرا در نمای داخلی و خارجی بناها دارد. علاوه براین، شیشه مزایای بسیاری از جمله ضد خش بودن، عدم فسادپذیری و اکسید شدن دارد که از آن یک عنصر دوست داشتنی برای استفاده در بناها ساخته است. در گذشته تنها عیب شیشه را می‌توان مقاومت کم آن در برابر ضربه و حرارت دانست که باعث شکستن آن می ‌شد و آثار این شکستگی به گونه ای بود که آسیب ‌های جدی را برای انسان به همراه داشت. شیشه به تنهایی دارای قابلیت انعکاس نور و تصویر است و همین مسئله باعث بزرگتر به نظر آمدن فضای های کوچک می گردد. با توجه به تحول گسترده ای که استفاده از دیوارپوش شیشه‌ای در فضاهای داخلی پدید آورده است استقبال از آن روز به روز در حال افزایش است. در ادامه این مطلب شما را با انواع دیوارپوش های شیشه ای و مزایا و کاربرد آن ها آشنا خواهیم کرد.  

 

 

کاربرد شیشه در معماری

با پیشرفت تکنولوژی، صنایع شیشه نیز دست خوش پیشرفت و تحول عظیمی در ساخت شیشه شده است. صنایع شیشه سازی، با استفاده از فناوری سکوریت کردن، موفق به بالا بردن توان مقاومتی شیشه در برابر گرما و ضربه شده است. جهت سکوریت کردن شیشه ها ابتدا آن ها را در کوره هایی با دمای 600 تا 700 درجه سانتیگراد قرار می دهند تا کاملا مقاوم شوند. شیشه‌ های سکوریت شده پس از گرمادهی به سرعت در مجاورت هوای سرد قرار می‌گیرند. سرد شدن تدریجی آن ها از بیرون به داخل شیشه باعث ایجاد بافتی متفاوت نسبت به شیشه‌های معمولی می‌شود که در برابر عوامل خارجی بین 4 تا 10 برابر مقاوم تر می‌گردد. به همین دلیل از این نوع شیشه ها می توان در هر فضا و مکانی استفاده کرد. در کنار استفاده از شیشه در درب ها و پنجره های ساختمان های قدیمی و مدرن همچنین می توان از آن ها انواع دیگر شیشه ها را نیز مانند شیشه ضد گلوله، درب های شیشه ای، میز شیشه ای، شیشه رومیزی و آینه متنوع ساخت. 
 

شیشه دیوارپوش

دیوارها به عنوان اصلی ترین عامل  طراحی فضاهای داخلی و خارجی ساختمان به شمار می آیند. متخصصین هنر دکوراسیون همواره به دنبال ایجاد تغییر و تحول در این بخش بناها بوده اند. استفاده از شیشه برای پوشاندن دیوارها ایده ای نو و جذاب است که روز به روز مورد استقبال بیشتر قرار می گیرد. شیشه‌ها با قابلیت بالای خود در رنگ پذیری و طرح پذیری باعث ایجاد جلوه‌های بصری بی نظیری در دیوارها می‌شود. شما می‌توانید برای ایجاد یک دکوراسیون خلاقانه با استفاده از شیشه‌های رنگی دیوارپوش دیوارهای داخلی را نمای جدیدی بدهید. این خلاقیت نه تنها فضا را از یکنواختی در می‌آورد حتی باعث ایجاد نشاط و جذابیت بصری بسیاری در محیط نیز می‌شود. اگر برای سال نو به دنبال یک ایده جدید برای دکوراسیون داخلی منازل، دفاتر کار، فروشگاه‌ها و سایر محیط‌های خود هستید، بهتر است ایده شیشه دیوارپوش را امتحان نمایید. این ایده به شکلی جذاب و دوست داشتنی فضای شما را متحول می‌نماید.

مزایای شیشه دیوارپوش

شیشه ‌های دیوارپوش به طور کل شیشه‌ های لاکوبل هستند و این شیشه‌ ها در دو نوع مات و شفاف به بازار عرضه می‌شوند که با توجه به نوع فضای مورد نظر شما می‌توان یک نوع از آن را انتخاب نمود. مهمترین مزیت شیشه ‌های دیوارپوش، نصب آسان، ضد خش بودن و تمیزی آسان آن ها است. شیشه ‌های دیوارپوش با انعکاس نورهای تابیده شده در ساختمان، نور فضا را چند برابر می‌کنند که باعث کاهش هزینه برق می‌شود. علاوه بر آن اینگونه شیشه ‌ها قابلیت اجرا در ابعاد بسیار بزرگ را دارند. شست و شو و تمیز کردن شیشه‌ های دیوارپوش در کمتر از چند دقیقه امکان پذیر است و نیاز به هزینه و وقت زیادی ندارد. با توجه به توضیحات داده شده می توان مزایای استفاده از دیوارپوش ها را در موارد زیر خلاصه کرد:

سهولت در تمیز کردن
شفافیت و انعکاس مطلوب
مقاومت بالا و ضد خش بودن
طراحی متنوع روی دیوارپوش
اتصال آسان، سریع و محکم
یکدست و یکپارچه بودن قطعات آن
عدم نیاز به نیروی کار زیاد برای نصب
امکان استفاده به صورت قطعه قطعه و ایجاد اشکال هندسی
در کنار تمامی موارد بالا، شیشه ‌های دیوارپوش به عنوان یک عامل بازدارنده اشعه فرابنفش و یا یک آنتی UV به حساب می آید و می ‌تواند شما را از شر اشعه ‌های مضر در امان نگه دارد و همچنین سکوریت بودن شیشه‌ های دیوارپوش باعث می‌شود که فضای شما در برابر حرارت و آتش سوزی تا حدودی مصون گردد.

شیشه رنگی دیوارپوش

شیشه های رنگی از گذشته های دور تا امروز در اکثر بناها و ساختمان ها جهت زیباسازی استفاده می شده است. امروزه استفاده از شیشه های رنگی نه تنها در تزیین درب و پنجره ها بلکه جهت پوشاندن دیوارها و ایجاد جلوه های زیبا در دکوراسیون نیز استفاده می گردند. شیشه های رنگی که به عنوان دیوارپوش استفاده می شوند معمولا از نوع لاکوبل هستند. این نوع شیشه ها پشتشان رنگی می شود و دیگر شفاف نیستند و به همین دلیل به هنگام نصب لکه ها را از پشت شیشه مشخص نمی کنند. رنگ شیشه های دیوار منزل یا ساختمان را می توان با توجه به رنگ دکوراسیون انتخاب کرد. شیشه های لاکوبل را در رنگ های متنوع و طرح های مختلف تولید می کنند. یکی از مهمترین مزایای شیشه لاکوبل بزرگ بودن قطعات آن است که باعث می شود درز و شکاف کمتری در بین شیشه ها ایجاد گردد.  

کاربرد شیشه دیوارپوش

شیشه های دیوارپوش رنگی را در هر مکانی می توان استفاده کرد. نصب آسان و سریع این دیوارپوش شیشه ای در کنار قیمت مناسب آن ها، افراد زیادی را علاقمند به استفاده از آن ها کرده است. از دیوارپوش شیشه ای می توان در ادارات، بیمارستان ها، بانک ها، فروشگاه ها، آزمایشگاه ها، مترو، رستوران، سرویس های بهداشتی و در فضاهای مختلف یک ساختمان استفاده کرد. با اجرای شیشه دیوارپوش علاوه بر ایجاد یک فضای شیک و مدرن، شما می‌توانید در بسیاری از  هزینه ‌های تمیزکاری، روشنایی و حتی گرمایش و سرمایش خود صرفه جویی نمایید. 

انواع شیشه دیوار پوش 

شیشه های دیوارپوش انواع مختلفی دارند و در رنگ ها و طرح های متنوعی به بازرا عرضه می شوند. مشتریان می توانند از کاتالوگ طرح ها و رنگ ها را مشاهده کرده و رنگ مورد علاقه شان را خریداری کنند. همانطور که در کاربرد دیوارپوش های شیشه ای نیز گفته شد از این نوع دیوارپوش ها می توان در ساختمان ها و بناهای مختلف استفاده کرد. در ادامه به برخی از پرکاربردترین مصارف دیوارپوش شیشه ای اشاره خواهیم کرد.

شیشه دیوارپوش بین کابینتی

دیوار پوش کابینتی یک از کاربردهای رایج دیوارپوش های شیشه ای هستند که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. دیوارپوش های شیشه ای بین کابینتی را می توان روی سرامیک، کاشی نیز نصب کرد و نصب آن ها بسیار سریع و راحت است و نیاز به چندین نفر نصاب برای نصب آن ها نیست. شیشه های بین کابینتی را مخصوصا شیشه های کنار گاز را باید از نوع سکوریت و مقاوم به گرما نصب کرد.

دیوارپوش و پارتیشن شیشه ای حمام

از شیشه های رنگی می توان به عنوان دیوارپوش سرویس بهداشتی و حمام نیز استفاده کرد. شیشه های رنگی خاصیت ضد لک دارند و لک نمی شوند و به راحتی نیز تمیز می شوند. از شیشه های رنگی در حمام ها و سرویس های بهداشتی که شیرآلات آن ها با سیستم توکار نصب شده اند قابلیت استفاده دارند. برای نصب شیشه های رنگی در حمام و سرویس  بهداشتی باید از قبل جای تمام تجهیزات را روی شیشه ها جانمایی کرد و سپس به کوره ها ارسال کرد.
 

 

شیشه دیوارپوش اداری

ایجاد یک دفتر کار جذاب و فضای بصری تاثیرگذار برای ارباب رجوع امری حیاتی در جذب مشتری می باشد. کسانی که به شرکت شما رفت و آمد می ‌کنند اگر در نگاه اول جذب شما و محیط کارتان نشوند، آنچه که به آنها ارائه خواهید نمود نیز آنها را جذب نخواهد کرد در نتیجه تاثیرگذاری را باید از لحظه ورود مشتری به شرکت آغاز نمود. یک دکوراسیون خلاقانه با استفاده از شیشه دیوارپوش می‌ تواند تمامی آن تاثیری را که در نگاه اول می‌ خواهید بر مشتری بگذارید در اختیار شما قرار دهد. دیوارپوش های اداری را می توان مناسب با رنگ نماد شرکت انتخاب کرد و هماهنگی و جلوه زیباتری به شرکت داد.

شیشه دیوارپوش فروشگاهی

امروزه یکی از مهمترین دلایلی که می ‌تواند شما را به خرید یک وسیله ترغیب نماید چیدمان و نوع دکور فروشگاهی است که آن وسیله در آن قرار دارد. استفاده از دیوارپوش فروشگاهی به شما این امکان را می‌ دهد که جلوه زیبایی از محصولات خود را در معرض دید مخاطبانتان قرار دهید. تجربه ثابت نموده است که یک دکوراسیون خلاقانه می تواند شما را به فروش بیشتری برساند. بنابراین استفاده از دیوارپوش شیشه ای دقیقا همان چیزی است که شما به عنوان سکوی پرتاب فروش خود به آن نیاز دارید. یادتان باشد که بازار در دست کسانی است که همسو با تکنولوژی روز پیشرفت می ‌نمایند.
 

 

قیمت دیوارپوش شیشه ای

قیمت شیشه رنگی معمولا به مترمربع است و با توجه به نوع شیشه انتخاب و طرح مدنظر تعیین می گردد. مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه های رنگی ابعاد آن است. البته شیشه های رنگی شفاف ارزان تر هستند، اما این نوع شیشه ها لکه های روی دیوار و پشت شیشه را نمایان می کنند. برای اطلاع از قیمت های دیوارپوش های شیشه ای در طرح های مختلف با کارشناسان ما تماس گرفته و با انتخاب رنگ، طرح و ابعاد مدنظرتان قیمت دقیق را جویا شوید.

صنایع شیشه و آینه میوندگلس

صنایع شیشه میوندگلس یکی از تولیدکنندگان با سابقه و شناخته شده در صنعت ساخت و طراحی شیشه و آینه است که در اجرای انواع شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو در دکوراسیون داخلی و خارجی سابقه درخشانی دارد. میوندگلس با طراحی و نصب آینه ‌ها و شیشه‌ ها دیوارپوش مطابق با نیاز و علاقه مشتریان، تاکنون توانسته است تحولات گسترده ای را در دکوراسیون داخلی منازل و دفاتر کار مشتریان خود به وجود آورد. با استفاده از خدمات شیشه و آینه میوندگلاس طراحی دکوراسیون داخلی بنای خود را با آسودگی خیال تغییر دهید. میوندگلس جهت طراحی و زیباسازی دکوراسیون فضاهای داخلی، طرح های متنوعی از شیشه ها و دیوارپوش های شیشه ای را به شما پیشنهاد می دهد. چنانچه شما نیز تمایل به تزیین خانه یا محل کار خود بوسیله دیوارپوش های شیشه ای هستید می توانید با کارشناسان ما در تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی
صنعت شیشه یکی از صنایع پرطرفدار در جهان و مخصوصا در ایران است. استفاده از شیشه، آینه و انواع شیشه های رنگی را می توان در بناهای تاریخی کشورمان مشاهده کرد. امروزه استفاده از شیشه های رنگی لاکوبل یا براق کاربرد زیادی پیدا کرده و دیوارپوش شیشه ای یکی از انواع کاربردهای آن ها است. دیوارپوش های شیشه ای دارای مزایای زیادی است و می توان از آن ها در فضای داخلی و خارجی بناهای مختلف استفاده کرد. این نوع دیوارپوش ها جلوه های بصری بسیار زیبایی به ساختمان می دهند و به علت خاصیت انعکاس نور باعث روشنایی بیشتر ساختمان ها و بزرگ تر و دلباز تر به نظر رسیدن آن ها می گردند. صنایع شیشه و آینه میوندگلس انواع دیوارپوش های شیشه ای را در رنگ ها و طرح های مختلف با بهترین کیفیت به شما عرضه می دارد. چنانچه تمایل به گرفتن مشاوره درباره نحوه سفارش دیوارپوش شیشه ای دارید می توانید با کارشناسان ما در واحد مشاوره و فروش تماس حاصل فرمایید.

Print
3394 Rate this article:
No rating

ثبت نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
ثبت نظر