جهت ارائه مشاوره رایگان و دریافت وقت اندازه گیری همین حالا با ما تماس بگیرید : 

0912 240 5026


شیشه طرح دار

 



شیشه به عنوان یک عنصر کاربردی در فضاهای داخلی بنا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با روی کار آمدن انواع شیشه به خصوص شیشه رنگی و ابداع روش‌های جدید طراحی بر روی شیشه، استفاده از شیشه گستردگی بسیاری در عرصه دکوراسیون داخلی و خارجی یافته است. شیشه‌های طرح دار یکی از مرسوم ترین روش‌ها برای ایجاد تغییر و تحول در فضاهای مختلف شده است. این نوع شیشه با توجه به نوع طرح مورد نظر از تکنیک‌های مختلفی برای ایجاد طرح و اشکال مختلف استفاده می‌نماید.



 

انواع شیشه طرح دار

طراحی بر روی شیشه در گذشته به عنوان یک هنر شناخته می‌شد. با روی کار آمدن ابزار صنعتی طراحی و گسترش استفاده از شیشه طرحدار در جنبه‌های مختلف زندگی انسان جنبه هنری آن بسیار کاهش یافته است و بیشتر جنبه تزیینی یافته است. البته کماکان برخی از انواع طراحی بر روی شیشه همچنان به عنوان هنر شناخته می‌شود که هنرمندان از آنها برای خلق آثار هنری استفاده می‌نمایند. طراحی روی شیشه با استفاده از طراحی سندبلاست، انگروینگ یا حکاکی شیشه، اسیدکاری یا اسید شوری، فیوز گلاس، رنگ‌آمیزی یا ویترای شیشه، نقره کوبی یا طلاکوبی شیشه و روش‌های دیگر امکان پذیر است.



 

 

سندبلاست یا شیشه مشجر

سندبلاست به نوعی طراحی بر روی شیشه گفته می‌شود که طرح به شکل مات کاری شده پیاده می‌گردد و پشت آن قابل رویت نیست. سند بلاست به معنای پاشش شن در اصطلاح طوفان شن است که با برداشتن لایه نازکی از سطح باعث ایجاد طرح بر روی آن می‌گردد.در این روش شن‌های مخصوص با فشار هوا و آی به سطح شیشه برخورد می‌کنند و نقاط ماتی را ایجاد می‌کنند که باعث مات شدن شیشه می‌شود.

طراحی شیشه سندبلاست در گذشته جزو آثار هنری فاخر محسوب می‌گردید که با روی کار آمدن دستگاه‌های جدید برای اجرای فرآیند سند بلاست کردن شیشه و کاهش هزینه‌ها و زمان مورد نیاز برای سندبلاست ارزش هنری آن کاسته شد و بیشتر جنبه تزیینی پیدا کرده است. امروزه از دستگاه لیزر برای سند بلاست کردن برخی از شیشه‌های و ایجاد طرح‌های ظریف نیز استفاده می‌شود.

انگروینگ شیشه

انگروینگ به معنای ایجاد طرح و نقش با استفاده از حکاکی روی شیشه است. حکاکی شیشه در گذشته با استفاده از قلم‌های مختلف انجام می‌گردید و به زمان زیادی نیاز داشت اما امروزه با استفاده از دستگاه‌های برش این حکاکی‌ها در سطحی گسترده تر بر روی شیشه با زمان کمتری انجام می‌گردد. از لیزر نیز برای انجام حکاکی و انگروینگ شیشه نیز استفاده می‌شود.


 

ویترای یا رنگ آمیزی شیشه

رنگ آمیزی شیشه و نقاشی آن سابقه ای بس طولانی در جهان دارد. به این هنر ویترای گفته می‌شود که آثار هنری بسیاری با استفاده از آن ساخته شده است. در روش ویترای یک شیشه ساده با استفاده از رنگ دارای طرح و نقش می‌شود و جلوه ای فوق العاده زیبا و شیک پیدا می‌کند. ویترای روی شیشه هنر محبوبی است که امروزه از آن در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود.

فیوز گلاس

یکی از جذاب ترین کاربردهای شیشه رنگی و ایجاد طرح‌های جدید استفاده از فیوز گلاس یا همجوشی شیشه است. در این روش برای ایجاد طرح و نقش بر روی شیشه، شیشه‌های رنگی مختلفی انتخاب می‌شوند و پس از برش خوردن در کنار هم چیده شده و سپس در کوره جوش می‌خورند. از فیوز گلس در دیزاین دکوراسیون داخلی به اشکال مختلفی استفاده می‌شود. این روش با به کارگیری شیشه‌های مات و رنگی طرح‌‌های همخوان با فضاهای مسکونی، اداری و تجاری را خلق می‌کند.

شیشه اسید شور

اسید کاری شیشه به نوعی حکاکی بر روی شیشه گفته می‌شود که با استفاده از اسید انجام می‌شود، این نوع حکاکی بیشتر بر روی شیشه‌های تخت امکان پذیر است و فرآیند سختی دارد که نیاز به مراقبت شدید دارد. این نوع طراحی مانند انگروینگ و سندبلاست است که یک لایه نازک از طرح پیاده شده بر روی شیشه با استفاده از اسید برداشته می‌گردد.

 


 

صنایع شیشه و آینه میوندگلس

صنایع شیشه و آینه میوندگلس به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان شیشه و آینه در ایران شناخته می‌شود که در عرصه تولید انواع شیشه و آینه دکوراتیو و انواع شیشه کاربردی مورد استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان فعالیت می‌نماید. محصولات این شرکت از بهترین کیفیت با مناسب ترین قیمت برخوردار هستند و شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون مورد نظر خود از میاننمونه کارهای میوندگلس، طرح مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برای دریافت مشاوره و آگاهی بیشتر با کارشناسان ما در میوند گلس تماس بگیرید

صنایع شیشه و آینه میوند

0912 240 5026

جهت ارائه مشاوره رایگان و دریافت وقت اندازه گیری همین حالا با ما تماس بگیرید