شیشه کریستال بلژیکی




جهت ارائه مشاوره رایگان و دریافت وقت اندازه گیری همین حالا با ما تماس بگیرید : 

0912 240 5026

شیشه کریستال بلژیکی

شیشه یکی از قدیمی‌ترین متریال‌هایست که انسان از آن در ساخت ابزار و اشیا زینتی استفاده نموده است. تاریخ استفاده از شیشه به حدود 6000 سال پیش باز می‌گردد. با گذشت زمان و پیشرفت صنایع شیشه سازی، تولید شیشه وارد فاز جدید گشت که منجر به افزایش تولید آن شد. با روی کار آمدن شیشه‌های سکوریت شده که توان مقاومتی آنها بارها بیشتر از شیشه معمولی است استفاده از شیشه در زندگی انسان بدانجا رسید که بسیاری از ابزار مورد استفاده از این متریال دوست داشتنی ساخته شده است.


کیفیت شیشه

از گذشته عمل استخراج شیشه با حرارت دادن سلیس، کربنات دو سود و سنگ آهک به وجود می‌آید. تقریبا از تمامی عناصر جدول مندلیف می‌توان شیشه به دست آورد ولی سه ماده کربنات دو سود، سنگ آهک و سلیس مهمترین مواد ساخت شیشه هستند و تقریبا 90 درصد شیشه‌های دنیا از این سه ترکیب به دست می‌آیند. این مواد در جریان ذوب و تبدیل به شیشه دارای ناخالصی‌هایی هستند که هرچه مقدار این ناخالصی‌ها بیشتر  باشد به همان اندازه شیشه از کیفیت پایین تری برخودار است و کدرتر خواهد بود. با روی کار آمدن کوره‌های جدید و توانایی جدا سازی ناخالصی درصد خلوص شیشه که منجر به شفاف تر شدن آن بیشتر گردید. شیشه‌های کریستال یکی از مهمترین نتایج این خلوص مواد هستند که منجر به ایجاد کریستال‌های شفافی شده است که علاوه بر استحکام کمترین میزان شکست نور را دارد.


شیشه کریستال

شیشه کریستال ترکیبی از شیشه می‌باشد که به صوت کاملا شفاف و بدون هیچ گونه ناخالصی ساخته می‌شود، از این شیشه‌ها بیشتر در جواهر فروشی‌ها، ساخت ظروف کریستال، جواهر فروشی‌ها و ... استفاده می‌شود و به دو نوع کلییر (Clear Glass)  با نام اختصاری CG و سوپر کلییر (Super Clear Glass) با نام اختصاری SCG دسته بندی می‌شود. شیشه‌های کریستال به طور کل وارداتی هستند و بیشتر از کشور بلژیک وارد می‌شود به همین علت به نام شیشه کریستال بلژیکی مشهور هستند.

شیشه سوپر کلییر کریستالی

شیشه کریستال به خصوص سوپرکلییر شیشه‌هایی کاملا شفاف هستند که در آنها عناصری مانند آهن به حداقل میزان خود رسیده است، این شیشه‌ها از بافتی ترد و شکننده برخودارند که در صورت شکستن به شکل کریستال‌های کوچکی در خواهد آمد. هرچه میزان شکنندگی و خاصیت پودری شدن شیشه کریستال بیشتر باشد به همان اندازه از شفافیت بیشتری بهره می‌برد.
شیشه‌های کریستال کلییر و سوپر کلییر که از دو نوع شیشه کریستال مغزآبی و مغز سفید هستند که ضخامت آنها بین 4 تا 20 میلی متر متغییر است.


کاربرد شیشه کریستال

امروزه شیشه‌های کریستال به دلیل شفافیت مثال زدنی که دارند در طراحی داخلی مانند لابی هتل‌ها، سالن‌ها، جواهر فروشی‌ها و منازل مسکونی کاربرد دارند. علاوه بر آن از این شیشه‌ها در انواع ویترین مغازها و فروشگاه‌ها، نمای برج‌های ساختمانی، مراکز آنتیک فروشی، ساختمان‌های اداری و تجاری، بانک‌ها و موزه‌ها کاربرد دارد.  به طور کل استفاده از این نوع شیشه در هرجایی امکان پذیر است. شیشه سوپر کلییر داای انواع متفاوتی است که بسته به نوع شفافیت و گریدهای آن طبقه بندی می‌شود. شیشه‌های کریستال اروپایی به خصوص شیشه‌های کریستال بلژکی محبوب ترین شیشه‌های کریستال در سطح جهان هستند.

صنایع شیشه و آینه میوندگلاس
صنایع شیشه و آینه میوندگلاس به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان شیشه و آینه در ایران شناخته می‌شود که در عرصه تولید انواع شیشه و آینه دکوراتیو و انواع شیشه کاربردی مورد استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان فعالیت می‌نماید. محصولات این شرکت از بهترین کیفیت با مناسب ترین قیمت برخوردار هستند و شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون مورد نظر خود از میان نمونه کارها، طرح مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برای دریافت مشاوره و آگاهی بیشتر با کارشناسان ما در میوند گلاس تماس بگیرید.