جهت ارائه مشاوره رایگان و دریافت وقت اندازه گیری همین حالا با ما تماس بگیرید : 

0912 240 5026



شیشه ضدگلوله



شیشه یکی از مهمترین مواد برای ساخت ابزارهای مورد استفاده توسط انسان است. این متریال دوست داشتنی که به واسطه شفافیت و عبور نور از آن روز به روز محبوبتر می‌شود. امروزه نیاز و علاقه انسان به نور باعث گردیده که از شیشه در ساخت دیواره‌های  مختلف استفاده شود. ویترین‌ها به خصوص ویترین‌های فروشگاهی یکی از مهمترین شیشه‌هایی هستند که امروزه تمامی فروشگاه‌ها از آن استفاده می‌کنند.


شیشه‌های مقاوم

نیاز به شیشه‌های مقاوم با گسترش کاربرد شیشه در زندگی انسان روز به روز بیشتر احساس می‌گردید در نتیجه صنایع شیشه اقدام به ساخت شیشه‌هایی با مقاومت بالا در برابر ضربه و حرارت نمودند که با نام شیشه سکوریت و شیشه لمینت شناخته می‌شوند. هر یک از این شیشه‌ها توانایی‌هایی منحصر به فردی در کنار مقاومت در برابر ضربه دارد که باعث استفاده چشمگیر از آنها در ساخت انواع ابزار مورد نیاز انسان گردیده است. شیشه لمینت با استفاده از یک لایه پلیمری، عایق صدا، رطوبت و دما است و در صورت شکستن فرو نمی ریزد، شیشه‌های شکسته به بستری پلیمری خود می‌چسند. از این شیشه‌ها بیشتر در ساخت نماهای شیشه ای استفاده می‌شود. شیشه‌های سکوریت نیز در برابر گرما بسیار مقاوم هستند در نتیجه از آن برای ساخت انواع دیوارپوش و وسایل آشپزخانه و ... استفاده می‌شود. شیشه لمینت سکوریت شده یکی از مقاوم ترین شیشه‌هاست. با وجود این نوع شیشه‌ها هنوز هم نیاز به ساخت شیشه‌های محکم تر وجود داشته است. به خصوص شیشه‌هایی برای استفاده در ویترین طلافروشی‌ها و فروشگاه‌هایی که اجناس گرانبها ارائه می‌کنند. این نیاز باعث ظهور نسل جدیدی از شیشه با مقاومت بالا گردید که به نام شیشه ضدگلوله شناخته می‌شود.

شیشه ضد گلوله چیست؟

شیشه ضد گلوله که با نام شیشه طلافروشی نیز شناخته می‌شود برخلاف عنوانی که دارد در نگاه اول کاملا یک شیشه معمولی به نظر می‌رسد. اما این شیشه‌ها با شیشه معمولی تفاوت چشمگیری دارند. شیشه‌های ضد گلوله در رده شیشه‌های ایمن قرار می‌گیرند که احتمال شکستن آنها بسیار کم است. این نوع شیشه در برابر عبور گلوله تقریبا ایمن است و در صورت برخورد گلوله اجازه رد شدن به آن نمی دهد. شیشه‌های معمولی پس از برخورد ضربه شکسته شده و در اشکال برنده ای فرو می‌ریزند اما شیشه‌های ضد گلوله مانند شیشه‌های سکوریت شده به شکل پودری می‌شکنند و علاوه بر آن مانند شیشه‌های لمینت فرو نمی ریزند و شکسته‌ها به صورت یکپارچه در کنار هم باقی می‌مانند.

ساخت شیشه ضدگلوله

شیشه ضد گلوله که در واقع همان شیشه لمینت با مقاومت بسیار بالا می‌باشد از دو یا چند لایه شیشه با لایه‌هایی از طلق PVB تشکیل شده است که در اثر حرارت دهی یکپارچه شده اند. هر چه ضخامت و تعداد لایه‌های شیشه و پی وی بی بیشتر باشد به همان اندازه مقاومت این شیشه نیز بیشتر خواهد بود. ضخامت شیشه‌هایی که با نام شیشه ضدگلوله شناخته می‌شود بین 7 تا 7.5 میلی متر می‌باشد.





مکانیزم اثر شیشه ضدگلوله

شیشه‌های ضدگلوله مقاومت بالایی در برابر گلوله و ضربه دارند این شیشه‌ها از ضربه جلوگیری نمی کنند بلکه اثرات آن را به تاخیر می‌اندازند. لایه لایه بودن شیشه ضد گلوله باعث می‌شود گلوله پس از برخورد به لایه اول که شیشه است آن را سوراخ کند اما لایه دوم و سوم که لایه‌های پی وی بی و شیشه هستند از شدت ضربه می‌کاهند به گونه ای که گلوله امکان پیشروی بیشتر پیدا نمی کند و درون شیشه باقی می‌مانند. به طور کل یک گلوله نمی تواند شیشه ضد گلوله را بشکند اما چند گلوله با هم می‌توانند باعث تخریب کلی شیشه ضدگلوله شوند.

صنایع شیشه و آینه میوندگلس

صنایع شیشه و آینه میوندگلس به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان شیشه و آینه در ایران شناخته می‌شود که در عرصه تولید انواع شیشه و آینه دکوراتیو و انواع شیشه کاربردی مورد استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان فعالیت می‌نماید. محصولات این شرکت از بهترین کیفیت با مناسب ترین قیمت برخوردار هستند و شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون مورد نظر خود از میاننمونه کارهای میوندگلس، طرح مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برای دریافت مشاوره و آگاهی بیشتر با کارشناسان ما در میوند گلس تماس بگیرید


صنایع شیشه و آینه میوند

0912 240 5026

جهت ارائه مشاوره رایگان و دریافت وقت اندازه گیری همین حالا با ما تماس بگیرید