جهت ارائه مشاوره رایگان و دریافت وقت اندازه گیری همین حالا با ما تماس بگیرید : 

0912 240 5026


استین گلاس



شیشه به عنوان یکی از بهترین متریال‌ها برای اجرای طرح‌های جدید در دکوراسیون داخلی و خارجی شناخته می‌شود. شیشه به دلیل قابلیت بالای آن در عبور نور و مچ شدن با سایر متریال‌ها از دیرباز مورد توجه معماران قرار داشته است. قابلیت‌های شیشه در عبور نور و رفلکس آن، عدم فسادپذیری و انعطاف‌پذیری باعث گردید روز به روز به محبوبیت شیشه در میان صنعت گران و هنرمندان عرصه‌های مختلف افزوده گردد. با روی کار آمدن شیشه رنگی استفاده از شیشه برای ایجاد طرح‌های نو در تزیینات داخلی و خارجی بناها بیش از بیش باب گردید. از گذشته تا به امروز هنرمندان و صنعت گران حوزه معماری و ساخت وسایل دکوراسیون با استفاده از تکنیک‌های متفاوتی شیشه رنگی را در نماهای خارجی و داخلی بناها مورد استفاده قرار داده اند. یکی از مهمترین تکنیک‌های کاربرد شیشه رنگی در المان‌های نمای داخلی و خارجی، تکنیک استین گلاس است.


استین گلاس چیست؟

استین گلاس (stained glass) که به معنای شیشه رنگ آمیزی شده است تکنیکی است که در آن قطعات کوچک شیشه رنگی در کنار هم با استفاده از نوارهای فلزی تشکیل یک طرح می‌دهد. گستره استین گلاس بسیار متنوع است و تقریبا تمامی سبک‌های هنری را در خود جای می‌دهد. فریم‌های فلزی که برای هر قطعه شیشه رنگی ساخته می‌شود در کنار یکدیگر جوش می‌خورند و باعث می‌شوند که کار محکم و بادوامی ارائه گردد.

مزیت استفاده شیشه استین گلاس

بسیاری از افراد شیشه‌های استین گلاس را صرفا یک شیشه تزیینی می‌شناسند و ارزش چندانی برای مقاومت آن قائل نیستند در حالی که استین گلاس به دلیل ساختار ترکیبی شیشه و فلز، از مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی به خصوص عبور گرما و سرما برخوردار است. شیشه‌های استین گلاس در برابر عبور اشعه‌های مضر خورشید نیز بسیار خوب عمل می‌نمایند، علاوه بر آن از آنها می‌توان به عنوان عاملی برای عایق صدا استفاده کرد. تمامی‌ این فاکتورها در کنار ظاهر شیک و آنتیک استین گلاس از آن یک متریال عالی برای استفاده در دکوراسیون داخلی و نمای خارجی بنا ساخته است.

کاربرد استین گلاس در دکوراسیون مدرن

امروزه از استین گلاس به عنوان یکی از عناصر هنری تزیین درب‌ها، پنجره‌ها و سقف‌های شیشه ای استفاده می‌شود. درب و پنجره به عنوان عضو جدانشدنی ساختمان هستند که طراحان دائم به دنبال اجرای تکنیک‌هایی در آنها برای خارج کردن درب و پنجره از شکل ساده و تکراری شان هستند، تا بتوانند از آنها به عنوان عناصر دکوراتیو در طراحی داخلی و خارجی بنا استفاده کنند. کاربرد شیشه استین گلاس با ظاهر فاخر و جذاب خود فضای لوکس و لاکچری در فضاهای داخلی و خارجی به وجود می‌آورد.

با توجه به استفاده از انواع شیشه با جنس و رنگ متفاوت در اجرای تکنیک استین گلاس به هنگام تابش نور خورشید شاهد جلوه زیبایی از بازی نور و رنگ در محیط خواهید بود. کیفیت بازتاب نور و ایجاد مناظر جذاب ایجاد شده توسط استین گلاس به هیچ وجه قابل مقایسه با بازتاب نور توسط شیشه‌های رنگی ساده نیست. به علت بازتاب جذاب نور در این نوع شیشه استفاده از آن در هر نقطه ای قابل اجراست. این تکنیک علاوه بر ایجاد درخشش و افزایش کیفیت نورپردازی فضایی بی نظیر را در معرض دید بیننده قرار می‌دهد.

شیشه استین گلاس

استین گلس که با نام شیشه‌های تیفانی نیز شناخته می‌شود به عنوان یکی از جذاب ترین تکنیک‌های طراحی بر روی شیشه محسوب می‌گردد که تصاویری زیبا، جذاب و مدرن را به وجود می‌آورد. در تکنیک استین گلاس از انواع شیشه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف استفاده می شود که رایجترین آنها شیشه‌های نقاشی شده اوپال، شیشه‌های رنگی، شیشه‌های سند بلاست و شیشه‌های اسید شور هستند. همچنین در ساخت شیشه‌های استین گلاس از شیشه تخت و خم با توجه به طرح مورد نظر استفاده می‌شود. استفاده از شیشه خم در تکنیک استین گلاس به هنرمندان اجازه می‌دهد توانایی اجرای استین گلاس به شکل گنبد و طاق گهواره ای را داشته باشند.

تهیه شیشه‌های استین گلاس به دلیل دقت و مهارت بالایی که لازم است در اجرای آن به کار رود بسیار سخت و زمان بر است. این نوع شیشه‌ها جزو شیشه‌های پرکار است که زمان زیادی برای ساخت و اجرا می‌طلبد. شیشه‌های استین گلاس از زمان قرون وسطی به عنوان اصلی ترین هنر تزیینی در ساخت درب‌ها و پنجره‌های امکان مقدس مسیحی مورد استفاده بوده است و امروزه از آثار استین گلاس به عنوان یکی از شاخص ترین آثار هنری دنیا نام برده می‌شود.

صنایع شیشه و آینه میوندگلس 

صنایع شیشه و آینه میوندگلس به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان شیشه و آینه در ایران شناخته می‌شود که در عرصه تولید انواع شیشه و آینه دکوراتیو و انواع شیشه کاربردی مورد استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان فعالیت می‌نماید. محصولات این شرکت از بهترین کیفیت با مناسب ترین قیمت برخوردار هستند و شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون مورد نظر خود از میان نمونه کارهای میوندگلس، طرح مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برای دریافت مشاوره و آگاهی بیشتر با کارشناسان ما در میوند گلس تماس بگیرید

نمونه کارها

صنایع شیشه و آینه میوند

0912 240 5026

جهت ارائه مشاوره رایگان و دریافت وقت اندازه گیری همین حالا با ما تماس بگیرید